גפני פוצץ את ישיבת הפיוס של ראשי המפלגות עם נציג ראש הממשלה

    איתי גדסי 2 Comment on גפני פוצץ את ישיבת הפיוס של ראשי המפלגות עם נציג ראש הממשלה
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פיצוץ במגעים בין ראשי הסיעות החרדיות לנציגיו של ראש הממשלה. ראה"מ שלח את מנכ"ל משרדו אלי גרונר לשבת עם בכירי המפלגות החרדיות השרים דרעי ליצמן, ויו"ר וועדת הכספים גפני יחד עם שר החינוך בנט ‏כדי לפתור את המשבר התקציבי בנושאי תלמידי הישיבות וכן סוגיית חלוקת תקציב החטיבה להתיישבות יהודית. פגישה שלא עלתה יפה.

    ראשון העוזבים היה ח"כ גפני שהודיע כי עד שלא יועלה תקציביהם של בחורי הישיבות ל-477 ש"ח, כפי שמופיע בהסכמים הקואליציוניים, הוא לא יאפשר העברה כלשהי לחטיבה להתיישבות.

    יו"ר הבית היהודי בנט מביע הסכמה עם הדרישה החרדית, אך דורש שהכסף יגיע ממשרד האוצר ולא על חשבונו, ממשרד החינוך. בנקודה הזאת פוצץ המו"מ בין ראשי הסיעות ונציג ראה"מ, ובעקבות גפני עזבו את המפגש כל ראשי הסיעות.

    בצהרים דיווחנו כי חבר הכנסת מאיר פרוש לא נוכח בכל הפגישות של ראשי המפלגות החרדיות בנושא. במסדרונות הכנסת מעלים כמה אפשריות למהלך. יש הטוענים כי הוא מחרים אותה כדי לא להיות שותף למהלך נגד החטיבה להתיישבות והבית היהודי, יש שאומרים כי כסגנו של פרוש במשרד החינוך הוא מנסה לשמור על קשרים טובים עמו, ויש שלוחשים שהסיבה יותר פשוטה: הוא לא מוזמן.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בחור נחמד בנט, גם מאוד מנומס
      הוא מביע הסכמה לדרישה החרדית רק "לא על חשבונו"
      "על חשבונו" יענו משרד החינוך של אבא שלו

    2. 1

      הרב גפני לא פוצץ שום ישיבת פיוס, כי לא היה שום כוונה מהבית היהודי באמת לפיוס
      פיוס=שוויון לציבור החרדי=כיבוד הסכמים קואלציוני גם כלפי הציבור החרדי= זה יקרה כנראה רק כאשר בנט יפטר את מיכל כהן המנכלי"ת מתקופת פירון שכנראה נותנת לבנט כל הזמן שיחות מוטיבציה נגד הישיבות ונגד תקציבים לחרדים